Dikuasakan oleh Blogger.

PERHATIAN / ڤرهاتين

Sekiranya anda berasa sebarang artikel di dalam blog ini bermanfaat untuk rakyat maka cetak dan perbanyakkanlah untuk disebarkan kepada orang ramai. Semoga kerja baik anda dikira sebagai pahala orang yang berjuang di jalan Allah S.W.T. InsyaAllah.

PENGIKUT BLOG / ڤڠيکوت بلوݢ

APA PANDANGAN ANDA ?

<a href="http://www.sodahead.com/united-states/pada-pandangan-anda-bilakah-pilihan-raya-umum-ke-13-pru13-akan-diadakan/question-2706347/" title="Pada pandangan anda, bilakah Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan diadakan ?">Pada pandangan anda, bilakah Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan diadakan ?</a>

AKTIVITI BULAN OGOS 2012/2012 اکتيۏيتي بولن اݢوس

Website templatesHR

24 OGOS / JUMAAT - YB ANUAR SUDIN KE PERJUMPAAN RAKAN FB SG. SAMAK BERMULA 8.30 - 11.00 MALAM.

25 OGOS / SABTU - CERAMAH BERSAMA DATO' FAUZI SHAARI, UST. NIK ABDUH NIK AZIZ & SDR. BOB LOKMAN DI DATARAN PEMUDA KG. BAHAGIA BERMULA 9.30 MALAM

26 OGOS / AHAD - JAMUAN RAYA PAS CAWANGAN KILANG PADI BERMULA 8.30 MALAM.

ZAHID TERKEDU BILA KENA ASAK DI PARLIMEN...

>> 01 April 2010


Sungguh memalukan dan amat mengejutkan bila melihat dan menyaksikan Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, kecut perut ketika menggulung perbahasan usul menjunjung kasih titah Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin di Dewan Rakyat semalam.

Beliau ternyata gagal membuktikan kreadibilitinya sebagai seorang Menteri Pertahanan yang berwibawa. Ketika ditanya oleh Mahfuz Omar (Pokok Sena) tentang beberapa pendedahan beraninya kepada media tentang isu pengintipan dan beberapa masalah lain yang melibatkan kementeriannya, Zahid ternyata "bengong" untuk menjawab soalan tersebut terutamanya tentang persoalan rahsia kententeraan negara yang bocor ke tangan asing yang dipercayai melibatkan kedutaan negara terbabit.

Zahid tidak mahu mendedahkan fakta sebenar dan mengatakan ia perlu dirujuk kepada bekas Menteri Pertahanan, Najib Razak. Kononnya Najib lebih mengetahui dan beliau senantiasa berbincang dengan Najib tentang apa yang mahu didedahkan.

Namun, masalahnya pendedahan yang beliau lakukan terutamanya dalam kes kehilangan enjin pesawat F-5E dan kes-kes lain itu dibuat tanpa merujuk Najib selaku Perdana Menteri.

"Kenapa sekarang baru mahu berbincang, sedangkan ketika pendedahan dibuat kepada media dulu dibuat tanpa merujuk Najib", kata Mahfuz.

Zahid tersentak dengan beberapa persoalan termasuk pertemuan sulit beliau dengan Menteri Pertahanan Israel, Ehud Barak pada bulan Jun 2009 yang lalu. Zahid yang dibantu oleh Khairy Jamaluddin (ahli Rembau yang tak de kerja) beberapa kali menempelak soalan pembangkang itu dan mengatakan Anwar sendiri mempunyai hubungan dengan Israel.

Walaupun, wakil pembangkang mempertikaikan pertemuan sulit itu sedangkan Malaysia tidak ada sebarang hubungan diplomatik dengan rejim Zionis tersebut. Melihat kekecohan yang berlaku, akhirnya Zahid diselamatkan oleh Speaker Wan Junaidi dengan memberi laluan kepada Menteri Kerjaya, Saziman Abu Mansor pula untuk menggulung perbahasan.

Tindakan tersebut mengecewakan beberapa ahli parlimen Pakatan yang bangun untuk mencelah seperti Tian Chua (Batu), Azan Ismail (Indera Mahkota) , Yusmadi Yusoff (Balik Pulau) dan yang lainnya. Ternyata kerajaan UMNO BN amat takut dengan soalan panas yang dibangkitkan oleh Pakatan Rakyat di parlimen sebenarnya. Mereka hanya berani di luar dan gusar berhadapan dengan pemimpin pembangkang di dewan.

[Melihat kepada beberapa jawapan yang diberikan oleh Zahid, maka membuktikan kepada kita betapa ceteknya ilmu yang dimiliki oleh bekas Menteri Agama UMNO itu. Zahid seakan menggelabah tatkala membuat kenyataannya. Malah, tindakan beliau memperli Mahfuz Omar kononnya Naib Presiden PAS itu bercita-cita mahu menjadi Presiden PAS gara-gara teruja dengan soalan yang dikemukakan, jelas sekali menunjukkan sikap kurang profesionalnya menteri UMNO ini.(pahangdaily.co.cc)

6 ulasan:

Tanpa Nama,  1 April 2010 8:23 PTG  

Zahid sebenar nya Menteri Pertahanan yang kelabu asap. Dengar khabar dia asyik kena kelentong dengan general dan KSU yang tahu bahawa Zahid ni lopong.
Itu sebab masa cerita injin hilang tu disebut harga sampai berjuta yang diberitahu kepada nya olih Panglima Angkatan Tentera yang lebih kurang kelabu macam menteri dan melarikan diri ke Dubai..ehmmmm ada apa apa ke Panglima?
Itu Zahid belum kena tanya lagi pasal apa TUDM membeli jet tanpa injin hanya beli body sahaja, apa lah sebab nya? kan ke bongok nama nya tu kerangka baru tapi injin lama, elok lah sama ada mereka ni bodoh atau pun ada asyok kot.

Tanpa Nama,  2 April 2010 3:57 PTG  

apalah punya nak sibuk dgn kementerian pertahanan, ko jaga politik ko sudahlah, nampaknya ko ni yg beria2 nak bongkar isu negara, ke ko yg bekerja dgn israil..

nan sgsamak,  2 April 2010 4:15 PTG  

aduh knape punya bengap mp dari bagan datuk ni... jangan malukan sedare aku yg kat bagan datuk...

ye ler.. dapat mp yg pernah belasah pakwe anak jan... die..

malu aku pasal tinggal dekat bgan datuk.. nasib baik kesaven cross kat hutan melintang..so.. kurang lah kemalu... aku.

jangan bagi malu wong jowo tok.. kalau dah tak tahan jadi menteri pertahanan... rujuk balik ngan bro anwar..kan dulu ngko yg mula timbulkn kronisme /nepotisma masa jadi kp umnongok

Tanpa Nama,  2 April 2010 4:18 PTG  

kalau dah nama pembangkang, pembangkang juga, org dia elok dan betul semuanya, org kerajaan semua tak betul, sebenarnya kalau nak tahu, yg bongkar rahsia2 sulit kerajaan pd org luar ni, adalah agen pembangkang yg jadi barua diorg utk songlap keluarkan maklumat rahsia kerajaan, cuba kita perhatikan, blogger pembangkanglah yg akan mula2 menyentuh isu2 sulit negara ni, untuk makluman org diluar sana, pihak pembangkang sudah menyusun setiap org mereka disetiap tempat2 yg penting, hatta tukang cuci kat pejabat tu pun jangan percaya sgt, tanpa kita sedari juga sebenarnya ramai dikalangan org pembangkang2 ni yg menggunakan kakitangan kerajaan sebagai informal mereka, sudah jelas, sudah terang dan jangan nak suluh lagi..pihak kerajaan kena ambil berat sebenarnya dengan kakitangan mereka yg tidak jujur, amanah dan ikhlas dlm bekerja..pada yg berbuat sedemikian, berhatilah2 ye..sebagai contoh yg lebih jelas..cuba kita tengok dalam beberapa blog milik pihak pembangkang, ada mengiklankan 'pen spy' yg dijual dgn harga RM130 sahaja..harap pihak yg bertanggungjawab..mengambil tindakan diatas penjualan brg2 yg seumpama ini..awassssss

Tanpa Nama,  2 April 2010 8:38 PTG  

Heran sangat aku. Ada juga mamat yang bermati-matian mempertahankan agar keburukan pemimpin tidak perlu didedahkan.. marah sangat kenapa .. sampai company buat spy pen pun terlibat. Sebagai warga Malaysia yang bertanggung jawab, kita sepatutnya menolak pemimpin yang tak bertanggung jawab. Itu yang syariat suruh.. begitulah warganegara yang nak jaga negara. Umar Alkhatab pernah berkata... "Taatilah aku sebagai pemimpin.. selagi aku mentaati Allah" .. agak-agakla .. Najib ikut perintah Allah tak .. pikir2 la sendiri ... zasssss... Daripada : Yusri ...

wk kastolani sg smk,  3 April 2010 12:25 PG  

woi nadin..naoe senyap jer.. aku taulah ngko org bagan datok,..bagilah komen kehebatan mp bagan datuk yg tau pasal jet perang tanpa enjin..he..he..

tanpa bunyi tiba2...sampai...nah kor israil..tak hebat cam jet pejuang kite...blum lagi kapal selam yang terapung...nah kor.. nadin...dus...dus...cam ultramen pulak...

Catat Ulasan

ASMAUL HUSNA

Blog Archive

SEPETANG BERSAMA ADUN CHANGKAT JONG

MISI PRIHATIN RAKYAT - EDAR TOPENG DAN RISALAH H1N1

RUMAH TERBUKA PAS TELUK INTAN & ADUN CHANGKAT JONG

MAKAN MALAM BERSAMA DS HJ. NIZAR DI TELUK INTAN

LAWATAN ADUN CHANGKAT JONG

ADUN CHANGKAT JONG SANA SINI

SUASANA HARI KEBAJIKAN DUN CHANGKAT JONG / سواسان هاري کباجيکن دون چڠکت جوڠ

SUKANEKA PASTI TELUK INTAN 2010

ADUN CHANGKAT JONG BERAYA DI SANA-SINI

CINTANYA KHALID AL WALID KEPADA RASULULLAH SAW

JADUAL MAJLIS ILMU TELUK INTAN JANUARI 2011 / 2011 جدوال مجليس علمو سکيتر تلوق اينتن جانواري

Website templatesHR

AHAD 23-Jan-11 Minggu 4
Subuh Ust Radzi Jusoh Surau Pt 1 Ust Saman
3 Ptg Ust Suhaimi Msjd Chikus Langkap
Asar U.Sulaiman Hamzah Masjid Kg Bahagia
Maghrib Ust Mustafa Saari S. Lorong Seberang K Bhgia
Maghrib Ust Fatah Awang Msjd Batak Rabit,T.I
Maghrib Ust Fakharuddin Surau T. Seri Bahagia,T.I
Maghrib Ust Sulaiman Msjd Pt 12B,Sg Manik,T.I
Maghrib Ust Azhar Msjd Pekan Rabu,C.Balai
ISNIN 24-Jan-11 Minggu 4
Maghrib Ust Ramli Wahab Msjd Pt 12B,Sg Manik,T.I
Maghrib Ust Termizi Surau Sg Keroh Air Kuning
Maghrib Ust Baihaqi Mahfuz Surau Tmn Seri Bahagia,T.I
Maghrib Ust Fatah Awang Surau Kg Pisang B.Rabit,T.I
Maghrib Ust Wahab Dawam Surau Tajhizul Mait
Maghrib Ust Muhammad Srau Insaniah Jln Pasar
SELASA 25-Jan-11 Minggu 4
Maghrib Ust Mohd Aslam Masjid Sg Tungku,T.I
Maghrib Ust Mohamad Surau Jln Lasamana
Maghrib Ust Fakharuddin S. Tmn Desa Bakti, T.I
Maghrib Ust Alfian Mohd Nor Surau Tmn Cicerly,T.I
Maghrib Ust Suhaimi Hj Hamid Masjid Kg Bahagia
Maghrib Ust Zamani S. Tahizul Mait
RABU 26-Jan-11 Minggu 4
Maghrib Ust Hj Zabidi S. Redang Punggor,C.Balai
Maghrib Us Baihaqi Mahfuz Surau Tmn Desa Bakti
Maghrib Ust Ibrahim Istar Msjd Pt 12B,Sg Manik,T.I
Maghrib Ust Alfian Mohd Nor Msjd Chikus,Langkap
Maghrib Ust Termizi Masjid Tmn Seri Setia
Maghrib Ust Radzi B Jusoh Surau Tajhizul Mait
Maghrib Ust Agus Lokman Surau Tmn Melor
Maghrib Ust Suhaimi MARKAS Pt 9 LABU KUBUNG
Maghrib Ust Rizal Surau Tmn Cicerly,T.I
KHAMIS 27-Jan-11 Minggu 4
3 petang Ust Ibrahim Istar Surau Pt2 7R C. Balai
Maghrib Ust Fakharudin Masjid Kg Bahagia,T.I
Maghrib Ust Radzi Jusoh Surau Tmn Cicerly,T.I
Maghrib Ust Zamani Surau Jln Laksamana
Maghrib Ust Fatah Awang S. Tmn Melor, T.I
Maghrib Ust Alfian Mohd Nor Surau Selabak Luar,T.I
Maghrib Ust Baihaqi Mahfuz Msjd Pekan Rabu,C.Balai
JUMAAT 28-Jan-11 Minggu 4
Maghrib Ust Sulaiman Surau Selabak Luar,T.I
Maghrib Ust Osman Amri Masjid Sg Tungku T.I
Maghrib Us Khairuddin S. Permatang Pelandok
Maghrib Us Halimuddin Srau Tmn Cicerly
Maghrib Ust Alfian Mohd Nor S Redang Punggor C.Balai
Maghrib Ust Suhaimi Surau Tmn Melor,T.I
Maghrib Ust Ahmad Nizam Pusar Aktiviti Sosial C.Balai
Maghrib Ust Mohd Amin Surau Tajhizul Mait
SABTU 29-Jan-11 Minggu ke 5
Maghrib Ust Sulaiman MARKAS Pt 9 LABU KUBUNG
Maghrib Ust Baihaqi Mahfuz Surau Sg Kuching K. Air 12
AHAD 30-Jan-11 Minggu ke 5
3 PTG Ust Suhaimi Masjid Chikus
Maghrib Ust Ramli Wahab S. Pt 1 Ust Saman C. Balai

AL KISAH - HIKAYAT SEMBAH DERHAKA

Jemput melawat intanhijauVS.

About This Blog

Your Title

Blog Archive

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP