Dikuasakan oleh Blogger.

PERHATIAN / ڤرهاتين

Sekiranya anda berasa sebarang artikel di dalam blog ini bermanfaat untuk rakyat maka cetak dan perbanyakkanlah untuk disebarkan kepada orang ramai. Semoga kerja baik anda dikira sebagai pahala orang yang berjuang di jalan Allah S.W.T. InsyaAllah.

PENGIKUT BLOG / ڤڠيکوت بلوݢ

APA PANDANGAN ANDA ?

<a href="http://www.sodahead.com/united-states/pada-pandangan-anda-bilakah-pilihan-raya-umum-ke-13-pru13-akan-diadakan/question-2706347/" title="Pada pandangan anda, bilakah Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan diadakan ?">Pada pandangan anda, bilakah Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan diadakan ?</a>

AKTIVITI BULAN OGOS 2012/2012 اکتيۏيتي بولن اݢوس

Website templatesHR

24 OGOS / JUMAAT - YB ANUAR SUDIN KE PERJUMPAAN RAKAN FB SG. SAMAK BERMULA 8.30 - 11.00 MALAM.

25 OGOS / SABTU - CERAMAH BERSAMA DATO' FAUZI SHAARI, UST. NIK ABDUH NIK AZIZ & SDR. BOB LOKMAN DI DATARAN PEMUDA KG. BAHAGIA BERMULA 9.30 MALAM

26 OGOS / AHAD - JAMUAN RAYA PAS CAWANGAN KILANG PADI BERMULA 8.30 MALAM.

PROVOKASI YANG SIA-SIA

>> 06 November 2009

Malam tadi semasa balik dari mesyuarat PAS Kawasan Teluk Intan kira-kira jam 12.30 pagi, saya ternampak poster tertampal pada beberapa batang pokok di sepanjang jalan. Poster tersebut bersaiz besar B3. Sekali tengok, memang nampak gambar Tuan Guru Mursyidul Am pada poster tersebut.

Hati ini tertanya-tanya juga, ada ke sebarang ceramah di sekitar Teluk Intan, Bagan Datoh atau Pair Salak ? Rasa tak puas hati pun timbul. Saya memberhentikan kereta di hadapan sebatang pokok dan membaca poster tersebut.





Mengejutkan. Rupa-rupanya poster provokosi tentang isu EGM yang. telah ditampal oleh pihak tidak bertanggungjawab. Poster tersebut dicetak pada kertas yang berkualiti dan berwarna. Lalu saya sempat menanggalkan dua buah poster pada dua batang pokok. Rupa-rupanya ada dua versi yang mempunyai tajuk berbeza iaitu 'PAS BERGELORA' dan 'PAS TIDAK RELEVAN'. Dan ia elah ditampal di beberapa batang pokok.





Keesokan pagi, ketika dalam perjalanan menghantar anak ke sekolah, di simpang Kg. Selabak, saya ternampak satu banner yang senada dengan poster semalam.





Tadi balik dari solat Jumaat, sempat buka internet melayari blog. Terbaca saya akan kenyataan Dr. Aziz Bari dalam Malaysiakini. Yang menarik tetapi geram ialah apabila menyifatkan Tuan Guru Presiden sebagai 'Pak Lah versi PAS' yang menjadi beban kepada PAS kini.

Seterusnya beliau mendakwa Presiden sebagai tidak lagi mempunyai ciri-ciri seorang pemimpin politik senario baru yang tidak menepati slogan PAS seperti 'PAS Untuk Semua' dan "Negara Berkebajikan"

Terdetik dalam hati saya, adakah ini merupakan satu perancangan jahat UMNO (saya terus kata UMNO sebab tak siapa lagi yang ada duit cetak poster cantik macam itu) yang cuba memprovokosi para ahli dan penyokong PAS bersempena Seminar Politik yang bakal diadakan esok di Taman Melewar.

Segala-galanya seolah menuntut ahli PAS yang menjadi peserta ke sana membuat satu kejutan untuk menuntut agar Presiden melepaskan jawatan sebagaimana UMNgok buat kepada Pak Lah dulu.

Di samping ia bertujuan mewujudkan persepsi dalam kalangan masyarakat bahawa PAS telah berpecah.

Apa-apa hal pun, Dr. Aziz yang turut sama dijemput ke Seminar Politik esok sepatutnya bersedia dengan jawapan-jawapan paling rasional ekoran kenyataan beliau terhadap Presiden PAS.

Namun kita percaya bahawa segala usaha jahat musuh-musuh PAS dengan melakukan pelbagai fitnah serta provokosi negatif tidak mungkin dapat mengganggu gugat perpaduan dan sifat wala' para ahli PAS terhadap pimpinan PAS yang sama-sama kita sayangi.

Bersama-samalah kita berdoa agar seminar esok berjalan dengan lancar serta mencapai objektif murni iaitu mengukuhkan lagi ukhuwwah sesama ahli dan pimpinan parti.

ar_rawa

3 ulasan:

Tanpa Nama,  6 November 2009 4:01 PTG  

Tidak boleh memberi nasihat atau menegur pemimpin PAS. Ini kerana

1. PAS sudah sempurna
2. Tindakan pemimpin sudah PAS sempurna
3. Menegur dan memberi nasihat kepada pemimpin tanda tidak ada wala'

Kalau hendak menegur, tegurlah yang lain-lain

Ayiem 6 November 2009 4:29 PTG  

Nampaknya cyber tropper yang digaji oleh UM-no telah memainkan peranan dengan bagus.

Tanpa nama 16.01 nih kita sudah tau adalah dari puak-puak pencacai kelas longkang.

Pemimpin PAS bukan tidak boleh ditegur dan bukan tidak boleh dikomen tetapi adab berjemaah perlu difahami.

Pemimpin UM-no yang jelas melakukan jenayah masih kamu agung-agungkan tanpa sedikitpun kamu berani menegur.

Kelemahan pimpinan PAS boleh ditegur melalui jemaah dan tidak perlu dijadikan sasaran terbuka dimedia,kerana kelemahan itu hanyalah berbentuk pandangan dan tindakan tetapi kesalahan pimimpin UM-no ialah jenayah yang perlu ditentang dan didedahkan.

Pemimpin yang rasuah kamu sokong,pemimpin bunuh orang kamu sokong,pemimpin salah guna kuasa kamu agung-agungkan.

Manusia jenis apa yang hanya menyokong kemungkaran dan menghina pemimpin yang ingin menegakkan Islam?

fikir2kan lah....

MC_Shaharul 6 November 2009 8:57 PTG  

bkn x blh menegur la tanpa nama,tp nk tegur biarla kena pd tmptnye,org tue dah lama berjuang dlm pas...mmg x dinafikan tuan guru haji hadi mcm kurang skit nk garang2 mcm dlu..sy rasa ustaz hadi lbh byk berfikir mcm mana nk menyelesaikn sesuatu isu drpd menghentam n membuat keputusan yg terburu...

bg sy tindakan ust kurang berkesan jgk kdg2 tue,n sy akui mmg ada jgk org yg x bersetuju dgn pas nie sbb ust hadi,masa prk di bagan pinang mak sy bertugas di bradwall mak sy bersembang dgn seorg anggota polis,sy dgr polis tue kata dia ckup suka dgn perjuangan n org2 pas yg bersemangat,kuat bekerja,ikhlas dlm perjuangan tp dia kata dikurang berminat dgn president pas,sy pn terkejut jgk dia kata mcmtue,tp mmg tue lah kenyataannya..hrp pas blh mmperbaiki keadaan ini,sy yakin yg ust hadi nie bkn lembab spti yg aziz bari kata..tp ust hadi x nk layan sgt isu yg remeh nie coz nnti blh menyebabkn sgala kemungkinan yg lbh bsar berlaku...

sy btl2 x stuju dgn pendapat aziz bari yg samakn ust hadi dgn paklah..jauh beza sgt org yg memperjuangkn Islam dgn org yg memperjuangkn sekular...aziz blh menggunakn kata2 yg lbh lmbut lg spatutnya coz x lama lg akan diadakan mesyuarat khas,dia jg di jemput,knp dia x nk luahkn apa yg dia rasa ketika mesyuarat khas tue nnti?knp harus pd media2 yg akan menjatuhkn pas,klu mmg btl dia kata sygkn pas..sy x fhm knp skrg makin byk fitnah n caci maki kpd gerakan Islam,di blog2 n sbgainya..wallahhua`alam sy sbgai org muda skdar memberi pndangan..kami sygkn gerakan Islam nie coz kami mahu gerakan Islam ini membimbing kami kearah kebaikan,kami sudah bosan dgn sgala kemaksiatan yg tlah dilakukan oleh umno bn di dlm negara nie..

Catat Ulasan

ASMAUL HUSNA

Blog Archive

SEPETANG BERSAMA ADUN CHANGKAT JONG

MISI PRIHATIN RAKYAT - EDAR TOPENG DAN RISALAH H1N1

RUMAH TERBUKA PAS TELUK INTAN & ADUN CHANGKAT JONG

MAKAN MALAM BERSAMA DS HJ. NIZAR DI TELUK INTAN

LAWATAN ADUN CHANGKAT JONG

ADUN CHANGKAT JONG SANA SINI

SUASANA HARI KEBAJIKAN DUN CHANGKAT JONG / سواسان هاري کباجيکن دون چڠکت جوڠ

SUKANEKA PASTI TELUK INTAN 2010

ADUN CHANGKAT JONG BERAYA DI SANA-SINI

CINTANYA KHALID AL WALID KEPADA RASULULLAH SAW

JADUAL MAJLIS ILMU TELUK INTAN JANUARI 2011 / 2011 جدوال مجليس علمو سکيتر تلوق اينتن جانواري

Website templatesHR

AHAD 23-Jan-11 Minggu 4
Subuh Ust Radzi Jusoh Surau Pt 1 Ust Saman
3 Ptg Ust Suhaimi Msjd Chikus Langkap
Asar U.Sulaiman Hamzah Masjid Kg Bahagia
Maghrib Ust Mustafa Saari S. Lorong Seberang K Bhgia
Maghrib Ust Fatah Awang Msjd Batak Rabit,T.I
Maghrib Ust Fakharuddin Surau T. Seri Bahagia,T.I
Maghrib Ust Sulaiman Msjd Pt 12B,Sg Manik,T.I
Maghrib Ust Azhar Msjd Pekan Rabu,C.Balai
ISNIN 24-Jan-11 Minggu 4
Maghrib Ust Ramli Wahab Msjd Pt 12B,Sg Manik,T.I
Maghrib Ust Termizi Surau Sg Keroh Air Kuning
Maghrib Ust Baihaqi Mahfuz Surau Tmn Seri Bahagia,T.I
Maghrib Ust Fatah Awang Surau Kg Pisang B.Rabit,T.I
Maghrib Ust Wahab Dawam Surau Tajhizul Mait
Maghrib Ust Muhammad Srau Insaniah Jln Pasar
SELASA 25-Jan-11 Minggu 4
Maghrib Ust Mohd Aslam Masjid Sg Tungku,T.I
Maghrib Ust Mohamad Surau Jln Lasamana
Maghrib Ust Fakharuddin S. Tmn Desa Bakti, T.I
Maghrib Ust Alfian Mohd Nor Surau Tmn Cicerly,T.I
Maghrib Ust Suhaimi Hj Hamid Masjid Kg Bahagia
Maghrib Ust Zamani S. Tahizul Mait
RABU 26-Jan-11 Minggu 4
Maghrib Ust Hj Zabidi S. Redang Punggor,C.Balai
Maghrib Us Baihaqi Mahfuz Surau Tmn Desa Bakti
Maghrib Ust Ibrahim Istar Msjd Pt 12B,Sg Manik,T.I
Maghrib Ust Alfian Mohd Nor Msjd Chikus,Langkap
Maghrib Ust Termizi Masjid Tmn Seri Setia
Maghrib Ust Radzi B Jusoh Surau Tajhizul Mait
Maghrib Ust Agus Lokman Surau Tmn Melor
Maghrib Ust Suhaimi MARKAS Pt 9 LABU KUBUNG
Maghrib Ust Rizal Surau Tmn Cicerly,T.I
KHAMIS 27-Jan-11 Minggu 4
3 petang Ust Ibrahim Istar Surau Pt2 7R C. Balai
Maghrib Ust Fakharudin Masjid Kg Bahagia,T.I
Maghrib Ust Radzi Jusoh Surau Tmn Cicerly,T.I
Maghrib Ust Zamani Surau Jln Laksamana
Maghrib Ust Fatah Awang S. Tmn Melor, T.I
Maghrib Ust Alfian Mohd Nor Surau Selabak Luar,T.I
Maghrib Ust Baihaqi Mahfuz Msjd Pekan Rabu,C.Balai
JUMAAT 28-Jan-11 Minggu 4
Maghrib Ust Sulaiman Surau Selabak Luar,T.I
Maghrib Ust Osman Amri Masjid Sg Tungku T.I
Maghrib Us Khairuddin S. Permatang Pelandok
Maghrib Us Halimuddin Srau Tmn Cicerly
Maghrib Ust Alfian Mohd Nor S Redang Punggor C.Balai
Maghrib Ust Suhaimi Surau Tmn Melor,T.I
Maghrib Ust Ahmad Nizam Pusar Aktiviti Sosial C.Balai
Maghrib Ust Mohd Amin Surau Tajhizul Mait
SABTU 29-Jan-11 Minggu ke 5
Maghrib Ust Sulaiman MARKAS Pt 9 LABU KUBUNG
Maghrib Ust Baihaqi Mahfuz Surau Sg Kuching K. Air 12
AHAD 30-Jan-11 Minggu ke 5
3 PTG Ust Suhaimi Masjid Chikus
Maghrib Ust Ramli Wahab S. Pt 1 Ust Saman C. Balai

AL KISAH - HIKAYAT SEMBAH DERHAKA

Jemput melawat intanhijauVS.

About This Blog

Your Title

Blog Archive

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP