Dikuasakan oleh Blogger.

PERHATIAN / ڤرهاتين

Sekiranya anda berasa sebarang artikel di dalam blog ini bermanfaat untuk rakyat maka cetak dan perbanyakkanlah untuk disebarkan kepada orang ramai. Semoga kerja baik anda dikira sebagai pahala orang yang berjuang di jalan Allah S.W.T. InsyaAllah.

PENGIKUT BLOG / ڤڠيکوت بلوݢ

APA PANDANGAN ANDA ?

<a href="http://www.sodahead.com/united-states/pada-pandangan-anda-bilakah-pilihan-raya-umum-ke-13-pru13-akan-diadakan/question-2706347/" title="Pada pandangan anda, bilakah Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan diadakan ?">Pada pandangan anda, bilakah Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan diadakan ?</a>

AKTIVITI BULAN OGOS 2012/2012 اکتيۏيتي بولن اݢوس

Website templatesHR

24 OGOS / JUMAAT - YB ANUAR SUDIN KE PERJUMPAAN RAKAN FB SG. SAMAK BERMULA 8.30 - 11.00 MALAM.

25 OGOS / SABTU - CERAMAH BERSAMA DATO' FAUZI SHAARI, UST. NIK ABDUH NIK AZIZ & SDR. BOB LOKMAN DI DATARAN PEMUDA KG. BAHAGIA BERMULA 9.30 MALAM

26 OGOS / AHAD - JAMUAN RAYA PAS CAWANGAN KILANG PADI BERMULA 8.30 MALAM.

SAYA MASUK PAS UNTUK MEMPOPULARKAN ALLAH - BOB LOKMAN

>> 15 Mac 2011


TELUK INTAN, 14 Mac - "Dulu orang panggil saya Bob sebab saya gemuk. Sekarang saya kekal dipanggil Bob yang bermaksud Bulan Oh Bulan," jelas Mohd. Hakim bin Lokman atau lebih dikenali sebagai Bob Lokman di dalam sebuah majlis ceramah di Kg. Bahagia dekat sini.

Lebih lima tahun beliau mencari hidayah dan akhirnya berubah setelah beliau diuji oleh Allah SWT dengan darah tinggi dan sakit jantung. Sejak itu, beliau banyak bertanya dengan guru-guru agama untuk mencari ilmu demi mencari kebenaran.
Sdr. Bob Lokman bersama YDP PAS Teluk Intan, Ustaz Ismail Che Nik

"Alhamdulillah, apabila saya diberikan sedikit ilmu oleh Allah maka hati saya telah terbuka untuk menyertai Parti Islam Semalaysia dengan mengisi borang ahli PAS."

 "Maka, melalui PAS saya dapat berdakwah untuk mempopularkan Allah kepada orang ramai demi menebus kembali segala apa yang telah saya lakukan sebelum saya berhijrah," tambah beliau lagi.

Bagi beliau, taqwa merupakan perkara utama yang perlu ada dalam diri setiap pejuang Islam.

"Oleh itu, saya menyeru kepada orang muda, sementara anda masih ada tenaga, fikiran cerdas dan masa yang lapang, isilah dada anda dengan ilmu agama untuk meningkat ketaqwaan dan iman dan berjuanglah menegakkan Islam selagi Islam belum tertegak dan berdaulat di negara ini," ujar beliau dengan penuh semangat.
Orang ramai memenuhi ruang ceramah.

Kehadiran orang ramai pada malam itu begitu memberangsangkan sehingga kawasan pekarangan Bilik Gerakan Pemuda PAS Kg. Bahagia yang sememangnya agak luas telah dipenuhi malah melimpah ke tepi jalan raya.

Sebelum itu, ADUN Changkat Jong YB Hj. Mohd. Anuar Sudin telah menyampaikan ucapan aluan sebagai mewakili PAS Kawasan Teluk Intan. Di dalam ucapan, beliau menyentuh tentang ketidakadilan UMNO/BN dalam melaksanakan pilihan raya yang kononnya berdasarkan demokrasi tulin dengan mengambil contoh undi pos yang menjadi pengisi kantung BN serta peranan SPR dalam memenangkan BN.
YB Anuar menyampaikan ucapan aluan.

"Selain itu, rakyat juga telah dibebankan dengan saman ekor yang dikenakan dengan cara begitu zalim tanpa dipastikan akan kesalahan seorang pemandu itu. Malah, mereka menjadikan 'senarai hitam' sebagai jerat kepada rakyat untuk dipaksa menjelaskan saman ekor," jelas beliau.

Selepas itu, para hadiri telah berpeluang mendengar ceramah dan nyanyian oleh Ustaz Radhi Abdul Hamid, seorang bekas vokalis kumpulan rock Melissa. Sebelum berceramah, Ustaz Radhi telah menyampaikan sebuah lagu 'Cinta Untuk Nabila' yang menurut beliau telah diubahsuai maksudnya kepada cinta kepada Nabi SAW.
Ustaz Radhi Melissa menyanyi sebelum berceramah. Masih mantap vokal ustaz...!

Kehidupan sebenar kita ialah kehidupan selepas mati, kata Ustaz Radhi.

Ustaz Radhi banyak menceritakan tentang pengalaman hidup beliau semasa menjadi artis yang glamor.

"Walaupun hidup saya senang dan glamor tetapi sebenarnya jiwa saya kacau dan tidak tenang seolah-olah wujud kekosongan dalam jiwa. Sehinggalah saya mencari kebenaran," jelas beliau.
Ceramah yang hebat daripada penceramah yang hebat.
Bob Lokman bergambar kenangan bersama ADUN Changkat Jong.
Orang ramai berpusu-pusu datang mendapatkan autograf dan bergambar bersama Sdr. Bob. Masih glamour...

Untuk akhirnya, DS Hj. Nizar Jamaluddin telah menyampaikan ceramah. Beliau banyak menyentuh tentang perkembangan persidangan parlimen yang sedang berlangsung.

Lagi berita tentang ceramah Bob Lokman di blog Batu Gajah Mari.

intanhijau.blogspot.com

7 ulasan:

Tanpa Nama,  15 Mac 2011 4:16 PTG  

Sudahlah saudara bob..nak mempopularkan Allah ke popularkan diri... Allah sudah popular lebih awal lagi...tak perlu awak pun...bersihkan diri dulu bro...jadi ahli PAS tak bermakna mesti naik pentas..duduk kat bawah lagi baik bro...macam kita orang ni..

Tanpa Nama,  15 Mac 2011 5:04 PTG  

Alhamdulillah. Kemasukan anda ke dalam PAS telah menggentarkan banyak pihak. Semioga banyak lagi artis yang berbuat demikian. Kadang-kadang kita berasa lucu bila ada pihak yang melabelkan PAS nakkan glamor bila ada artis menyertai partai politik itu, PAS mencari publisiti. Tapi tak adapun artis dicalonkan sebagai Adun atau ADR.

al-Buduwi,  15 Mac 2011 6:41 PTG  

tanpa nama pertama, fahami maksud 'mempopular Allah'. sbb Allah tidak 'dikenali' maka muda mudi bermaksiat. bangsa mana yg banyak buang bayi? anda tak ada kebolehan berceramah, duduk diam sajalah....jangan dengki kat org yg ada kebolehan. Bob jujur. mengaku silapnya dulu. jika ahli pas yg komited dan kenal Allah, tak akan cakap spt anda.

Tanpa Nama,  15 Mac 2011 7:51 PTG  

sokong al-buduwi.
kata2 tanpa nama pertama semacam penuh dengan hasad dengki aje.

Tanpa Nama,  16 Mac 2011 1:47 PG  

eh..kalau nak mempopularkan diri,bukan sebelum masuk pas dia dah glemer per??artis.komposer..pelawak..pelakon..soal dia naik pentas,tu keputusan dia..haram ke ??

Tanpa Nama,  16 Mac 2011 8:10 PG  

Dia naik pentas sebab dia dijemput untuk berceramah olih penganjur. Kalau bolih dia pun nak lepak kat bawah atau kat warung sup utara.

pemuda labu kubung,  16 Mac 2011 8:36 PTG  

biar la bob dgn cara nya...perjuangannya dgn cara yg belum tentu org lain boleh buat...ape2 pun yg penting tujuan nya menegakkan agama ALLAH.....

Catat Ulasan

ASMAUL HUSNA

Blog Archive

SEPETANG BERSAMA ADUN CHANGKAT JONG

MISI PRIHATIN RAKYAT - EDAR TOPENG DAN RISALAH H1N1

RUMAH TERBUKA PAS TELUK INTAN & ADUN CHANGKAT JONG

MAKAN MALAM BERSAMA DS HJ. NIZAR DI TELUK INTAN

LAWATAN ADUN CHANGKAT JONG

ADUN CHANGKAT JONG SANA SINI

SUASANA HARI KEBAJIKAN DUN CHANGKAT JONG / سواسان هاري کباجيکن دون چڠکت جوڠ

SUKANEKA PASTI TELUK INTAN 2010

ADUN CHANGKAT JONG BERAYA DI SANA-SINI

CINTANYA KHALID AL WALID KEPADA RASULULLAH SAW

JADUAL MAJLIS ILMU TELUK INTAN JANUARI 2011 / 2011 جدوال مجليس علمو سکيتر تلوق اينتن جانواري

Website templatesHR

AHAD 23-Jan-11 Minggu 4
Subuh Ust Radzi Jusoh Surau Pt 1 Ust Saman
3 Ptg Ust Suhaimi Msjd Chikus Langkap
Asar U.Sulaiman Hamzah Masjid Kg Bahagia
Maghrib Ust Mustafa Saari S. Lorong Seberang K Bhgia
Maghrib Ust Fatah Awang Msjd Batak Rabit,T.I
Maghrib Ust Fakharuddin Surau T. Seri Bahagia,T.I
Maghrib Ust Sulaiman Msjd Pt 12B,Sg Manik,T.I
Maghrib Ust Azhar Msjd Pekan Rabu,C.Balai
ISNIN 24-Jan-11 Minggu 4
Maghrib Ust Ramli Wahab Msjd Pt 12B,Sg Manik,T.I
Maghrib Ust Termizi Surau Sg Keroh Air Kuning
Maghrib Ust Baihaqi Mahfuz Surau Tmn Seri Bahagia,T.I
Maghrib Ust Fatah Awang Surau Kg Pisang B.Rabit,T.I
Maghrib Ust Wahab Dawam Surau Tajhizul Mait
Maghrib Ust Muhammad Srau Insaniah Jln Pasar
SELASA 25-Jan-11 Minggu 4
Maghrib Ust Mohd Aslam Masjid Sg Tungku,T.I
Maghrib Ust Mohamad Surau Jln Lasamana
Maghrib Ust Fakharuddin S. Tmn Desa Bakti, T.I
Maghrib Ust Alfian Mohd Nor Surau Tmn Cicerly,T.I
Maghrib Ust Suhaimi Hj Hamid Masjid Kg Bahagia
Maghrib Ust Zamani S. Tahizul Mait
RABU 26-Jan-11 Minggu 4
Maghrib Ust Hj Zabidi S. Redang Punggor,C.Balai
Maghrib Us Baihaqi Mahfuz Surau Tmn Desa Bakti
Maghrib Ust Ibrahim Istar Msjd Pt 12B,Sg Manik,T.I
Maghrib Ust Alfian Mohd Nor Msjd Chikus,Langkap
Maghrib Ust Termizi Masjid Tmn Seri Setia
Maghrib Ust Radzi B Jusoh Surau Tajhizul Mait
Maghrib Ust Agus Lokman Surau Tmn Melor
Maghrib Ust Suhaimi MARKAS Pt 9 LABU KUBUNG
Maghrib Ust Rizal Surau Tmn Cicerly,T.I
KHAMIS 27-Jan-11 Minggu 4
3 petang Ust Ibrahim Istar Surau Pt2 7R C. Balai
Maghrib Ust Fakharudin Masjid Kg Bahagia,T.I
Maghrib Ust Radzi Jusoh Surau Tmn Cicerly,T.I
Maghrib Ust Zamani Surau Jln Laksamana
Maghrib Ust Fatah Awang S. Tmn Melor, T.I
Maghrib Ust Alfian Mohd Nor Surau Selabak Luar,T.I
Maghrib Ust Baihaqi Mahfuz Msjd Pekan Rabu,C.Balai
JUMAAT 28-Jan-11 Minggu 4
Maghrib Ust Sulaiman Surau Selabak Luar,T.I
Maghrib Ust Osman Amri Masjid Sg Tungku T.I
Maghrib Us Khairuddin S. Permatang Pelandok
Maghrib Us Halimuddin Srau Tmn Cicerly
Maghrib Ust Alfian Mohd Nor S Redang Punggor C.Balai
Maghrib Ust Suhaimi Surau Tmn Melor,T.I
Maghrib Ust Ahmad Nizam Pusar Aktiviti Sosial C.Balai
Maghrib Ust Mohd Amin Surau Tajhizul Mait
SABTU 29-Jan-11 Minggu ke 5
Maghrib Ust Sulaiman MARKAS Pt 9 LABU KUBUNG
Maghrib Ust Baihaqi Mahfuz Surau Sg Kuching K. Air 12
AHAD 30-Jan-11 Minggu ke 5
3 PTG Ust Suhaimi Masjid Chikus
Maghrib Ust Ramli Wahab S. Pt 1 Ust Saman C. Balai

AL KISAH - HIKAYAT SEMBAH DERHAKA

Jemput melawat intanhijauVS.

About This Blog

Your Title

Blog Archive

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP