Dikuasakan oleh Blogger.

PERHATIAN / ڤرهاتين

Sekiranya anda berasa sebarang artikel di dalam blog ini bermanfaat untuk rakyat maka cetak dan perbanyakkanlah untuk disebarkan kepada orang ramai. Semoga kerja baik anda dikira sebagai pahala orang yang berjuang di jalan Allah S.W.T. InsyaAllah.

PENGIKUT BLOG / ڤڠيکوت بلوݢ

APA PANDANGAN ANDA ?

<a href="http://www.sodahead.com/united-states/pada-pandangan-anda-bilakah-pilihan-raya-umum-ke-13-pru13-akan-diadakan/question-2706347/" title="Pada pandangan anda, bilakah Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan diadakan ?">Pada pandangan anda, bilakah Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan diadakan ?</a>

AKTIVITI BULAN OGOS 2012/2012 اکتيۏيتي بولن اݢوس

Website templatesHR

24 OGOS / JUMAAT - YB ANUAR SUDIN KE PERJUMPAAN RAKAN FB SG. SAMAK BERMULA 8.30 - 11.00 MALAM.

25 OGOS / SABTU - CERAMAH BERSAMA DATO' FAUZI SHAARI, UST. NIK ABDUH NIK AZIZ & SDR. BOB LOKMAN DI DATARAN PEMUDA KG. BAHAGIA BERMULA 9.30 MALAM

26 OGOS / AHAD - JAMUAN RAYA PAS CAWANGAN KILANG PADI BERMULA 8.30 MALAM.

SEKADAR CATATAN SANTAI.... jom datang ceramah Akhil

>> 13 Januari 2010


Tengah hari tadi saya ke kedai makan untuk membeli makan tengah hari. Ramai juga orang yang sedang makan di kedai tu. Saya terus ke bahagian lauk untuk memilih-milih lauk untuk dibungkus.

Sedang asyik memilih lauk apa yang hendak dibeli, tiba-tiba saya terdengar perbualan :

"Ala.... Jumaat ni ada ceramah Akhil la. Kita kena pergi ke rumah Pak Su pulak. Macam mana ni ye..."

"Jom la pergi...." kata kawannya.

Saya menoleh ke arah suara tersebut. Rupa-rupanya ia perbualan di antara seorang gadis remaja (yang tidak bertudung) dengan seorang lelaki remaja (mungkin kawannya). Dalam masa yang sama, saya terpandang tiang lampu di depan kedai itu yang telah tertampal poster ceramah Ustaz Akhil Hayy pada 15 Januari 2010, Jumaat jam 9.15 malam di Markaz PAS Kawasan Teluk Intan.

Saya percaya bahawa pasangan remaja tersebut jarang atau tidak pernah datang ke markaz PAS pun. Namun, jelas dari perbualan itu tadi telah menarik remaja tersebut untuk cuba hadir kerana penceramah tersebut mungkin "ngam" dengan mood remaja.

Jadi, jangan lupa para remaja untuk hadir ramai-ramai ke ceramah Ustaz Akhil Hayy....

ar_rawa

10 ulasan:

Tanpa Nama,  13 Januari 2010 11:25 PTG  

INSYAALLAH KAMI DARI SG SAMAK AKAN DATANG. MUNGKIN 3 ATAU 4 BUAH BAS...NAK TENGOK USTAZ AKIL N DOT..DOT..DOT..DAH JODOH DIA ...DOAKAN AJELAH. AGAK2 PAT APE YER DIA NAK LABUN ...CEMANA PUN ORANG MUDA GENG KITA DARI PESISIR INYAALLAH AKAN TAMPIL JUMAAT NI...

Tanpa Nama,  13 Januari 2010 11:29 PTG  

WOIT ORG KAMPONG...SG SEMAK... KOR \NAK DENGOR CERAMAH ATAU NAK MERENDEK BINI ORANG...AKAI ADA KAA...AKU DAH TOBAT CAM USTAT AKIL...NGKOR BILA LAGI..

ar_rawa 13 Januari 2010 11:37 PTG  

Terima kasih atas sokongan org sg samak kepada setiap program PAS Teluk Intan.

Tanpa Nama,  14 Januari 2010 12:38 PG  

Kt Bkt Gantang ada Ceramah DS Anwar ngan DS Nizar plak,buat hr yg sama plak,mana satu pegi ni..

Tanpa Nama,  14 Januari 2010 1:30 PG  

ni mangkuk kelas pemulihan la ni tak tau baca sg samak di bacanya sg semak....eja taubat di ejanya tobat..tak kan la kawin lg salah dari segi agama..suruh taubat pulak tu..AKAI ADA KAA..bung moktar elok je tambah lg bini..lain la akhil ni minum arak ke,berzina ke boleh la taubat agar di ampunkan allah..lain kali nak hentam komen biar la yg logik bukan komen yang tak berakal macam ngko..yang dtang naik bas tu jgn plak bas tukar jadi BASikal plak..tak cukup bas, gerabak wak kastolani tu ada..wann boleh jd drebar...kih kih kih..habis ceramah balik terus jangan ngada2 singgah mana2..nanti suruh tobat pulak dengan member kat atas ni..wak mahmud jgn lupa bawa..ahli hardcore tu..ingat tu Nan..he e e

Tanpa Nama,  14 Januari 2010 8:19 PG  

salam, watpe panggil akhil khai nih, imejnya dah merudum lantaran kisahnya dengan waheeda, (bukan soal pernikahan) tapi kisahnya sebelum nikah dan sikapknya terhadap isteri sah ketika itu, ramai anak muda telah lari darinya, jualan VCD2 nya juga telah merudum, kini ingin kembali ke Pentas PAS, pelanggan astro awani saloran 106 pun dah komplen tak mahu dia, kenapa Intan Hijau pula terhegeh2 mempromosikannya, bacalah sikit sikap audien, - ahli PAS Putrajaya

Tanpa Nama,  14 Januari 2010 10:57 PG  

sokong komen ahli pas putrajaya, hadirnya akhil khai tidak akan membantu melonjak PAS mahupun melonjakkan dakwah, dia nak cakap topik apa? rumahtangga,suami contoh, payong emas (waheeda pun tak mahu, tiada respon darinya apabila maizawati sebut sanggup bermadu,)nak cakap ujian dlm perjuangan pun tewas, tawadduk (apa ke hal tengok wayang dalam bulan puasa bersama waheeda yg belum dinikahi). pendekkata keshahduannya hanyalah lakonan. oleh itu Kawasan dan Cawangan PAS, jangan lah panggil akhil khai,jangan cuba mempromosikan untuk kembali ke pentas PAS, kelak akan merudumkan PAS bersama merudumnya jualan VCDnya.-muslimat x perihatin akhil khai

sha,  14 Januari 2010 4:30 PTG  

salam..nnti ada sape2 blh rakam n upload dlm youtube x sbb sy x dpt g lah..duk uum ni jauh nk g sna..

ar_rawa 14 Januari 2010 7:15 PTG  

InsyaAllah Sha...akan diusahakan. Orang Muda Geng Kita...!

sha,  16 Januari 2010 6:41 PTG  

time ksh admin sbb nk usahakan..
hidup pas
hidup ustaz akhil hayy
takbir3!!!

Catat Ulasan

ASMAUL HUSNA

Blog Archive

SEPETANG BERSAMA ADUN CHANGKAT JONG

MISI PRIHATIN RAKYAT - EDAR TOPENG DAN RISALAH H1N1

RUMAH TERBUKA PAS TELUK INTAN & ADUN CHANGKAT JONG

MAKAN MALAM BERSAMA DS HJ. NIZAR DI TELUK INTAN

LAWATAN ADUN CHANGKAT JONG

ADUN CHANGKAT JONG SANA SINI

SUASANA HARI KEBAJIKAN DUN CHANGKAT JONG / سواسان هاري کباجيکن دون چڠکت جوڠ

SUKANEKA PASTI TELUK INTAN 2010

ADUN CHANGKAT JONG BERAYA DI SANA-SINI

CINTANYA KHALID AL WALID KEPADA RASULULLAH SAW

JADUAL MAJLIS ILMU TELUK INTAN JANUARI 2011 / 2011 جدوال مجليس علمو سکيتر تلوق اينتن جانواري

Website templatesHR

AHAD 23-Jan-11 Minggu 4
Subuh Ust Radzi Jusoh Surau Pt 1 Ust Saman
3 Ptg Ust Suhaimi Msjd Chikus Langkap
Asar U.Sulaiman Hamzah Masjid Kg Bahagia
Maghrib Ust Mustafa Saari S. Lorong Seberang K Bhgia
Maghrib Ust Fatah Awang Msjd Batak Rabit,T.I
Maghrib Ust Fakharuddin Surau T. Seri Bahagia,T.I
Maghrib Ust Sulaiman Msjd Pt 12B,Sg Manik,T.I
Maghrib Ust Azhar Msjd Pekan Rabu,C.Balai
ISNIN 24-Jan-11 Minggu 4
Maghrib Ust Ramli Wahab Msjd Pt 12B,Sg Manik,T.I
Maghrib Ust Termizi Surau Sg Keroh Air Kuning
Maghrib Ust Baihaqi Mahfuz Surau Tmn Seri Bahagia,T.I
Maghrib Ust Fatah Awang Surau Kg Pisang B.Rabit,T.I
Maghrib Ust Wahab Dawam Surau Tajhizul Mait
Maghrib Ust Muhammad Srau Insaniah Jln Pasar
SELASA 25-Jan-11 Minggu 4
Maghrib Ust Mohd Aslam Masjid Sg Tungku,T.I
Maghrib Ust Mohamad Surau Jln Lasamana
Maghrib Ust Fakharuddin S. Tmn Desa Bakti, T.I
Maghrib Ust Alfian Mohd Nor Surau Tmn Cicerly,T.I
Maghrib Ust Suhaimi Hj Hamid Masjid Kg Bahagia
Maghrib Ust Zamani S. Tahizul Mait
RABU 26-Jan-11 Minggu 4
Maghrib Ust Hj Zabidi S. Redang Punggor,C.Balai
Maghrib Us Baihaqi Mahfuz Surau Tmn Desa Bakti
Maghrib Ust Ibrahim Istar Msjd Pt 12B,Sg Manik,T.I
Maghrib Ust Alfian Mohd Nor Msjd Chikus,Langkap
Maghrib Ust Termizi Masjid Tmn Seri Setia
Maghrib Ust Radzi B Jusoh Surau Tajhizul Mait
Maghrib Ust Agus Lokman Surau Tmn Melor
Maghrib Ust Suhaimi MARKAS Pt 9 LABU KUBUNG
Maghrib Ust Rizal Surau Tmn Cicerly,T.I
KHAMIS 27-Jan-11 Minggu 4
3 petang Ust Ibrahim Istar Surau Pt2 7R C. Balai
Maghrib Ust Fakharudin Masjid Kg Bahagia,T.I
Maghrib Ust Radzi Jusoh Surau Tmn Cicerly,T.I
Maghrib Ust Zamani Surau Jln Laksamana
Maghrib Ust Fatah Awang S. Tmn Melor, T.I
Maghrib Ust Alfian Mohd Nor Surau Selabak Luar,T.I
Maghrib Ust Baihaqi Mahfuz Msjd Pekan Rabu,C.Balai
JUMAAT 28-Jan-11 Minggu 4
Maghrib Ust Sulaiman Surau Selabak Luar,T.I
Maghrib Ust Osman Amri Masjid Sg Tungku T.I
Maghrib Us Khairuddin S. Permatang Pelandok
Maghrib Us Halimuddin Srau Tmn Cicerly
Maghrib Ust Alfian Mohd Nor S Redang Punggor C.Balai
Maghrib Ust Suhaimi Surau Tmn Melor,T.I
Maghrib Ust Ahmad Nizam Pusar Aktiviti Sosial C.Balai
Maghrib Ust Mohd Amin Surau Tajhizul Mait
SABTU 29-Jan-11 Minggu ke 5
Maghrib Ust Sulaiman MARKAS Pt 9 LABU KUBUNG
Maghrib Ust Baihaqi Mahfuz Surau Sg Kuching K. Air 12
AHAD 30-Jan-11 Minggu ke 5
3 PTG Ust Suhaimi Masjid Chikus
Maghrib Ust Ramli Wahab S. Pt 1 Ust Saman C. Balai

AL KISAH - HIKAYAT SEMBAH DERHAKA

Jemput melawat intanhijauVS.

About This Blog

Your Title

Blog Archive

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP