Dikuasakan oleh Blogger.

PERHATIAN / ڤرهاتين

Sekiranya anda berasa sebarang artikel di dalam blog ini bermanfaat untuk rakyat maka cetak dan perbanyakkanlah untuk disebarkan kepada orang ramai. Semoga kerja baik anda dikira sebagai pahala orang yang berjuang di jalan Allah S.W.T. InsyaAllah.


PENGIKUT BLOG / ڤڠيکوت بلوݢ

APA PANDANGAN ANDA ?

<a href="http://www.sodahead.com/united-states/pada-pandangan-anda-bilakah-pilihan-raya-umum-ke-13-pru13-akan-diadakan/question-2706347/" title="Pada pandangan anda, bilakah Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan diadakan ?">Pada pandangan anda, bilakah Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan diadakan ?</a>



AKTIVITI BULAN OGOS 2012/2012 اکتيۏيتي بولن اݢوس

Website templatesHR

24 OGOS / JUMAAT - YB ANUAR SUDIN KE PERJUMPAAN RAKAN FB SG. SAMAK BERMULA 8.30 - 11.00 MALAM.

25 OGOS / SABTU - CERAMAH BERSAMA DATO' FAUZI SHAARI, UST. NIK ABDUH NIK AZIZ & SDR. BOB LOKMAN DI DATARAN PEMUDA KG. BAHAGIA BERMULA 9.30 MALAM

26 OGOS / AHAD - JAMUAN RAYA PAS CAWANGAN KILANG PADI BERMULA 8.30 MALAM.

JOM BERDEBAT WAHAI CALON-CALON PRK N05 TENANG... / جوم برديبت واهاي چالون-چالون ن05 تنڠ...

>> 27 Januari 2011

PRK Tenang : Wak Al-Banjari Cabar kedua-dua Calon berdebat.



Kumpulan Blogger-Blogger Independent (Independent Bloggers Group) atau ringkasnya dikenali dengan nama KUBID telah mengantar surat jemputan Debat kepada Calon BN Mohd Azahar Ibrahim dan calon PAS Normala Sudirman.

Debat itu bertujuan untuk melihat amalan politik baru iaitu politik berpegetahuan, " knowledge political " subur diamalkan dan dijadikan amalan murni di arena politik negara dimana dengan adanya diskusi atau debat terbuka ini yang lebih telus diantara calon yang bertanding sudah pasti akan memberikan maklumat dan penyelesaian mutlak demi kebaikan rakyat dan pengundi di DUN Tenang, dan bukan sekadar politik retorik.

Calon PAS, Cikgu Normala sudah bersetuju untuk menyahut cabaran debat tersebut. Kini, KUBID sedang menunggu maklum balas calon BN.



KUMPULAN BLOGGER-BLOGGER INDEPENDENT (KUBIT)
Independent Bloggers Group
____________________________________________________________________________________
27 Januari, 2011


HEBAHAN MEDIA (MEDIA RELEASE)

Assalamualaikum Wrm. Wbt.,
Salam 1 Malaysia

Sebelum itu ingin kami memperkenalkan bahawa kami adalah merupakan bloger-blogger yang bergerak secara independent dibawah nama Kumpulan Blogger-Blogger Independent (Independent Bloggers Group) atau ringkasnya dikenali dengan nama KUBID.

Kami berada disini bagi mewakili rakan-rakan blogger KUBID yang kini telah dianggotai lebih dari 50 orang bloggers seluruh Malaysia. Kami mendokong misi dan visi yang menjurus kepada politk berpengetahuan untuk semua.

Sangat Mengecewakan. Itulah kata-kata yang mampu diucapkan setelah melihat kempen-kempen yang dijalankan terutamanya kepada pengundi-pengundi di DUN Tenang tidak seperti yang diharapkan.

Disepanjang 5 hari, dan didalam tempoh itu dapat dikatakan bahawa kempen-kempen yang dibawakan lebih mengarah untuk populis, dan kempen-kempen yang dijalan lebih mengarah dan bersifat kosmetik, sebagai alat untuk mengaburi pengundi-pengundi kepada isu sebenar yang sedang berlegar di Tenang.

Sedangkan isu-isu sebenar lagi hidup itu terus menekan pengundi-pengundi di DUN Tenang ini. Dan kami sangat merasakan bahawa disepanjang kempen itu berlangsung, banyak perkara seperti cuba disembunyikan dan ditenggelamkan dari pengetahuan khalayak khususnya kepada pengetahuan pengundi-pengundi.

Kami sangat mempersoalkan tentang kewibawaan dan intergiriti calon-calon yang bertanding.

Dimanakah letak kewibawaan calon itu sekiranya kempen-kempen yang dijalankan lebih kepada menjurus menyerang peribadi antara satu sama lain. Dimana etika dan moralnya.

Mengapa isu-isu besar yang akan disebutkan dibawah tidak diberi keutamaan penyelesaian untuk masyarakat pengundi-pengundi di Tenang ? Sejujurnya kami menempelak sekerasnya-kerasnya apa yang sedang berlaku kini baik dipihak calon BN

mahupun PAS sekiranya agenda kempen yang dilaksana lebih menjurus kepada hilangnya nilai moral yang secara tidak langsung menjatuhkan nilai dan kredibiliti calon itu sendiri. Soalannya mengapa ?

Telah dimaklumi bahawa kepimpinan yang baik akan membawa hala tuju untuk kebaikan rakyat dan negara dimasa hadapan.

Kewajaran untuk memilih pemimpin yang bersih yang telus, yang tinggi intergriti dan wibawanya dimata rakyat adalah cita-cita murni yg diharapkan oleh rakyat, dan kita sangat menentang dan menolak budaya bobrok dan jelek kepada pemimpin yang hilang etika dan nilai moralnya seperti rasuah dan penyalahgunaan kuasa.

Isu Pengangguran di kalangan kaum India.

Isu pengangguran yang tinggi dikalangan rakyat ditenggelamkan terus dari agenda kempen dan penyelesaiannya. Ini disebut apabila kami merujuk kepada isu pengangguran yang tinggi dikalangan generasi muda india begitu membimbangkan. Mengapa isu ini langsung tidak dibawa oleh MIC dan BN ? Dari laporan yang dikeluarkan kelmarin dari portal berita maya telah menyiarkan bagaimana generasi muda India di Tenang begitu tertekan dengan janji yang dibuat oleh pemimpin BN sebelum ini tetapi hakikatnya ia hanya janji kosong belaka.

Lebih mendukacitakan apabila sebilangan pemimpin India khususnya MIC yang berjanji untuk membantu golongan muda india dalam soal pekerjaan, ditipu dan dibohongi, dan ia melibatkan bilangan yang bukan sedikit di sini khususnya di estet2 seperti di estet Labis Utara contohnya dan golongan ini sekarang terus menganggur. Sedangkan itulah isu yang mesti dicari solusi dan penyelesaiannya bagi kebaikan rakyat serta dimaklumkan kepada pengundi di sini. Bukan sekadar 'menanam tebu dibibir' pada disetiap adanya pilihanraya.

Isu keruntuhan akhlak remaja yang semakin membimbangkan di Felda

Sehingga hari ini masih terdapat berbagai-bagai masalah yang terus membelenggu golongan peneroka Felda khususnya berkaitan soal keruntuhan akhlak remaja di Felda malah Felda dilihat terus gagal menyediakan penempatan bagi generasi kedua Felda selain kegagalannya membendung masalah gejala sosial dan keruntuhan akhlak yang semakin membimbangkan.

Kempen-kempen yang bersifat kosmetik ini telah diadun dengan baik bagi menenggelamkan isu-isu besar yang berlaku di Felda sebagaimana yang disebutkan sebahagiannya di sini.

Kami menimbulkannya kerana disini wujudnya 3 Tanah Rancangan FELDA iaitu Felda Tenang, FELDA Cempelak dan FELDA Cempelak Barat.

Maka disini, bersama hasrat kami, yang mendokong hasrat rakyat mempelawa dengan kerendahan hati dan jiwa kepada kedua-dua calon yang bertanding dari BN (Azahar bin Ibrahim ) dan PAS (Cikgu Normala Sudirman ) agar dapat duduk diatas satu pentas bersama, untuk berwacana atau berdiskusi atau debat atau atas apa nama jua yang baik untuk dicadangkan, bagi menjelaskan isu-isu dan tajuk-tajuk yg dipersetujui bersama serta merangkumi diantaranya persoalan-persoalan telah telah diutara sebahagiannya diatas.

Ini bagi membolehkan pengundi di sini lebih mengetahui akan usaha-usaha dan hala tuju yang baik dengan lebih jelas serta berkesan kepada seluruh isu-isu yang ditenggelamkan dan disembunyikan sebagaimana yang telah dijelaskan tadi diatas satu pentas,

dimana,
KUBID akan menganjurkannya program tersebut di satu tempat yang akan dimaklumkan kelak setelah persetujuan dicapai untuk bersetuju berwacana/diskusi/debat/ forum atau diatas apa saja nama yang diberi oleh calon-calon yang bertanding. Surat - surat jemputan dan makluman hasrat akan diserahkan kepada –calon-calon PAS dan BN selewat-lewatnya pada petang ini.

Hasrat kami adalah mahu melihat amalan politik baru iaitu politik berpegetahuan, " knowledge political " subur diamalkan dan dijadikan amalan murni di arena politik negara dimana dengan adanya diskusi atau debat terbuka ini yang lebih telus diantara calon yang bertanding sudah pasti akan memberikan maklumat dan penyelesaian mutlak demi kebaikan rakyat dan pengundi di DUN Tenang, dan bukan sekadar politik retorik.


Sekian Terima Kasih.

Sumber : Batu Gajah Mari

0 ulasan:

Catat Ulasan

ASMAUL HUSNA


Blog Archive

SEPETANG BERSAMA ADUN CHANGKAT JONG

MISI PRIHATIN RAKYAT - EDAR TOPENG DAN RISALAH H1N1

RUMAH TERBUKA PAS TELUK INTAN & ADUN CHANGKAT JONG

MAKAN MALAM BERSAMA DS HJ. NIZAR DI TELUK INTAN

LAWATAN ADUN CHANGKAT JONG

ADUN CHANGKAT JONG SANA SINI

SUASANA HARI KEBAJIKAN DUN CHANGKAT JONG / سواسان هاري کباجيکن دون چڠکت جوڠ

SUKANEKA PASTI TELUK INTAN 2010

ADUN CHANGKAT JONG BERAYA DI SANA-SINI

CINTANYA KHALID AL WALID KEPADA RASULULLAH SAW

JADUAL MAJLIS ILMU TELUK INTAN JANUARI 2011 / 2011 جدوال مجليس علمو سکيتر تلوق اينتن جانواري

Website templatesHR

AHAD 23-Jan-11 Minggu 4
Subuh Ust Radzi Jusoh Surau Pt 1 Ust Saman
3 Ptg Ust Suhaimi Msjd Chikus Langkap
Asar U.Sulaiman Hamzah Masjid Kg Bahagia
Maghrib Ust Mustafa Saari S. Lorong Seberang K Bhgia
Maghrib Ust Fatah Awang Msjd Batak Rabit,T.I
Maghrib Ust Fakharuddin Surau T. Seri Bahagia,T.I
Maghrib Ust Sulaiman Msjd Pt 12B,Sg Manik,T.I
Maghrib Ust Azhar Msjd Pekan Rabu,C.Balai
ISNIN 24-Jan-11 Minggu 4
Maghrib Ust Ramli Wahab Msjd Pt 12B,Sg Manik,T.I
Maghrib Ust Termizi Surau Sg Keroh Air Kuning
Maghrib Ust Baihaqi Mahfuz Surau Tmn Seri Bahagia,T.I
Maghrib Ust Fatah Awang Surau Kg Pisang B.Rabit,T.I
Maghrib Ust Wahab Dawam Surau Tajhizul Mait
Maghrib Ust Muhammad Srau Insaniah Jln Pasar
SELASA 25-Jan-11 Minggu 4
Maghrib Ust Mohd Aslam Masjid Sg Tungku,T.I
Maghrib Ust Mohamad Surau Jln Lasamana
Maghrib Ust Fakharuddin S. Tmn Desa Bakti, T.I
Maghrib Ust Alfian Mohd Nor Surau Tmn Cicerly,T.I
Maghrib Ust Suhaimi Hj Hamid Masjid Kg Bahagia
Maghrib Ust Zamani S. Tahizul Mait
RABU 26-Jan-11 Minggu 4
Maghrib Ust Hj Zabidi S. Redang Punggor,C.Balai
Maghrib Us Baihaqi Mahfuz Surau Tmn Desa Bakti
Maghrib Ust Ibrahim Istar Msjd Pt 12B,Sg Manik,T.I
Maghrib Ust Alfian Mohd Nor Msjd Chikus,Langkap
Maghrib Ust Termizi Masjid Tmn Seri Setia
Maghrib Ust Radzi B Jusoh Surau Tajhizul Mait
Maghrib Ust Agus Lokman Surau Tmn Melor
Maghrib Ust Suhaimi MARKAS Pt 9 LABU KUBUNG
Maghrib Ust Rizal Surau Tmn Cicerly,T.I
KHAMIS 27-Jan-11 Minggu 4
3 petang Ust Ibrahim Istar Surau Pt2 7R C. Balai
Maghrib Ust Fakharudin Masjid Kg Bahagia,T.I
Maghrib Ust Radzi Jusoh Surau Tmn Cicerly,T.I
Maghrib Ust Zamani Surau Jln Laksamana
Maghrib Ust Fatah Awang S. Tmn Melor, T.I
Maghrib Ust Alfian Mohd Nor Surau Selabak Luar,T.I
Maghrib Ust Baihaqi Mahfuz Msjd Pekan Rabu,C.Balai
JUMAAT 28-Jan-11 Minggu 4
Maghrib Ust Sulaiman Surau Selabak Luar,T.I
Maghrib Ust Osman Amri Masjid Sg Tungku T.I
Maghrib Us Khairuddin S. Permatang Pelandok
Maghrib Us Halimuddin Srau Tmn Cicerly
Maghrib Ust Alfian Mohd Nor S Redang Punggor C.Balai
Maghrib Ust Suhaimi Surau Tmn Melor,T.I
Maghrib Ust Ahmad Nizam Pusar Aktiviti Sosial C.Balai
Maghrib Ust Mohd Amin Surau Tajhizul Mait
SABTU 29-Jan-11 Minggu ke 5
Maghrib Ust Sulaiman MARKAS Pt 9 LABU KUBUNG
Maghrib Ust Baihaqi Mahfuz Surau Sg Kuching K. Air 12
AHAD 30-Jan-11 Minggu ke 5
3 PTG Ust Suhaimi Masjid Chikus
Maghrib Ust Ramli Wahab S. Pt 1 Ust Saman C. Balai

AL KISAH - HIKAYAT SEMBAH DERHAKA

Jemput melawat intanhijauVS.

About This Blog

Your Title

Blog Archive

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP