Dikuasakan oleh Blogger.

PERHATIAN / ڤرهاتين

Sekiranya anda berasa sebarang artikel di dalam blog ini bermanfaat untuk rakyat maka cetak dan perbanyakkanlah untuk disebarkan kepada orang ramai. Semoga kerja baik anda dikira sebagai pahala orang yang berjuang di jalan Allah S.W.T. InsyaAllah.

PENGIKUT BLOG / ڤڠيکوت بلوݢ

APA PANDANGAN ANDA ?

<a href="http://www.sodahead.com/united-states/pada-pandangan-anda-bilakah-pilihan-raya-umum-ke-13-pru13-akan-diadakan/question-2706347/" title="Pada pandangan anda, bilakah Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan diadakan ?">Pada pandangan anda, bilakah Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan diadakan ?</a>

AKTIVITI BULAN OGOS 2012/2012 اکتيۏيتي بولن اݢوس

Website templatesHR

24 OGOS / JUMAAT - YB ANUAR SUDIN KE PERJUMPAAN RAKAN FB SG. SAMAK BERMULA 8.30 - 11.00 MALAM.

25 OGOS / SABTU - CERAMAH BERSAMA DATO' FAUZI SHAARI, UST. NIK ABDUH NIK AZIZ & SDR. BOB LOKMAN DI DATARAN PEMUDA KG. BAHAGIA BERMULA 9.30 MALAM

26 OGOS / AHAD - JAMUAN RAYA PAS CAWANGAN KILANG PADI BERMULA 8.30 MALAM.

UMNO MEMBERIKAN GAMBARAN SEMPIT TENTANG ISLAM - YB TEO NIE CHING / امنو ممبريکن ݢمبارن سمڤيت تنتڠ اسلام - تيو ني چيڠ

>> 24 November 2010


TELUK INTAN, 23 November - UMNO telah memberikan gambaran Islam yang sempit kepada masyarakat bukan Islam di negara ini. Demikian dinyatakan oleh Ahli Parlimen Serdang YB Teo Nie Ching di dalam ceramah beliau di Taman Cicely dekat sini. Ceramah tersebut adalah anjuran PAS Cawangan Cicely.

Ini jelas terbukti semasa isu beliau yang dijemput menyampaikan sumbangan kepada sebuah surau di Kajang pada bulan Ramadhan lepas. Sejak peristiwa itu, beliau telah diberikan gambaran negatif oleh pemimpin UMNO dan media-media UMNO. Pelbagai fitnah telah disebarkan tentang beliau.

"Di muka depan Utusan Malaysia terpampang tajuk saya telah menyampaikan tazkirah di dalam surau. Sedangkan saya hanya berucap selama lima minit sahaja. Itupun ucapan saya berkenaan dasar-dasar kerajaan negeri Selangor. Malah saya sendiri tidak tahu apa dia 'tazkirah', "ujar beliau.

Menurut beliau, sebenarnya UMNOlah yang telah menyebabkan 'Islamofobia' dalam kalangan masyarakat ukan Islam di negara ini. Mereka telah memberikan gambaran sempit Islam.
YB Anuar dan isteri Pn.Hjh. Faridah bersama YB Teo.

Namun begitu, keresahan beliau menjadi reda setelah beliau bertemu dengan Tuan Guru Nk Abdul Aziz selepas peristiwa itu. Tuan Guru telah memberikan gambaran yang luas tentang Islam. Antaranya tentang Islam adalah untuk semua dan terbuka. Tiada masalah bagi sesiapa sahaja untuk hadir ke masjid atau surau.

Dr. Najihah menyampaikan ceramah yang menarik walaupun dalam keadaan kurang sihat.

 Beliau juga begitu terharu kerana telah mendapat pembelaan daripada PAS dan PKR. dalam mempertahankan tindakan beliau memasuki surau. Beliau percaya bahawa Islam yang dibawa oleh PAS adalah lebih terbuka berbanding UMNO.

Selain Ahli Parlimen Serdang, turut menyampaikan ceramah ialah Naib Ketua Dewan Muslimat negeri Perak, Dr. Najihatussolehah Ahmad. Ucapan beliau berkenaan dengan sirah di dalam al Qur'an tentang pengorbanan muslimat iaitu Siti Sarah dan Siti Hajar. 

"Sewajarnya ahli PAS dan masyarakat yang cintakan Islam agar melakukan lebih banyak pengorbanan demi perjuangan Islam."

Beliau juga menyentuh tentang sidang DUN Perak yang akan diadakan pada 30 November nanti. Rakyat Perak amat mengharapkan agar sidang DUN kali ini akan membincangkan lebih serius tentang bajet. 
Pimpinan DHPP Teluk Intan/Perak turut hadir.

"Berilah peluang kepada pembangkang untuk berbahas. Kalau pihak BN tak mahu berbahas tak mengapa. Tapi berilah kepada pihak PR untuk memberikan pandangan kerana sidang DUN merupakan salah satu forum atau tempat yang paling baik untuk menyampaikan pandangan dan komen kepada pihak kerajaan." ujar beliau lagi.

Sebelum itu, Ketua Cawangan PAS Cicely telah menyampaikan ucapan. Beliau banyak menyentuh berkenaan ulang tahun ke-25 memperingati peritiwa Memali.
intanhijau.blogspot.com
Sdr. Ahmad Kabir (Ketua Cawangan Cicely/NYDP PAS Teluk Intan) menyampaikan ucapan.
YB Teo sempat beramah mesra dengan orang ramai sebaik sahaja tiba.
Orang ramai khusyuk medengar ceramah penerangan isu semasa.
Pengerusi ceramah Hj. Azahar mengendalikan majlis dengan baik sekali.

11 ulasan:

adf55650 24 November 2010 9:32 PG  

Belumpun sampai kerumah selepas memberi ceramah, Teo Ni Ching terkencing2 ketawa dalam kereta. Mudah sungguh orang2 Melayu Islam ni kena tipu.
Terhangguk2 mendengar kelentongnya.

Tanpa Nama,  24 November 2010 10:10 PG  

Itu pendapat anda.

Tanpa Nama,  24 November 2010 10:15 PG  

adf55650...

apa yang ingin anda sampaikan?...
adakah anda ingin menyatakan Islam tidak terbuka kepada yang bukan Islam?...

Islam apakah anda?

Tanpa Nama,  24 November 2010 11:27 PG  

Bagi UMNO, Islam itu hanya utk orang Melayu saja...Itulah maksud si mata belalak tu...

fda05655,  24 November 2010 11:30 PG  

Selama ni mmg Islam tak berkembang di kalangan bukan Islam akibat Islam sempit UMNO...dah ada kuasa tapi tak guna sebaiknya..

Tanpa Nama,  24 November 2010 5:01 PTG  

mudahnya totok PAS dikencing

Tanpa Nama,  24 November 2010 6:22 PTG  

Dah habis modal lah tu... defensiffff

TAIPINGMALI (TM) 24 November 2010 9:54 PTG  

Teo Ni Ching habis ceramah masuk kereta dan dia kata Ciaou Na Sing. Boloo punya Pas....wa ingta Islam baguih ka habis biji dia kena sunat

fda05655,  24 November 2010 10:23 PTG  

Cabar pemimpin UMNO berani tak tegur kenyataan Soi Lek...ada berani kaaa?

adf55650 24 November 2010 10:43 PTG  

memangle PAS lebih terbuka. Tok Guru sy ajar perempuan Islam yang dalam keadaan haid tidak digalakkan berada dalam masjid. Tio Na seng ni mandi hadas pun xpernah. Entah baru lps pegang anjing atau babi elok je PAS bagi masuk dalam tempat solat. Pegang microfon yg imam guna.
Bagus lah sikap terbuka macam ni. Sampai tempat beribadat pun dibiarkan dihina begitu. Memang patut dia gelak pun.

pacat 25 November 2010 9:35 PG  

Isu ini timbul kerana atas dasar politik.. apa juga dilakukan jika kerana kepentingan politik akan diambil kesempatan oleh pihak satu lagi.. kalau UMNO yang jemput @ lakukan pekara yang sama PAS tak duduk diam dan akan hentam jugak!!... jelas untuk berucap di atas pentas PAS luar dari dalam masjid tak perlu tudung atau tutup kepala ... hanya didalam masjid sahaja perlu sopan dan tertib berpakaian.

Catat Ulasan

ASMAUL HUSNA

Blog Archive

SEPETANG BERSAMA ADUN CHANGKAT JONG

MISI PRIHATIN RAKYAT - EDAR TOPENG DAN RISALAH H1N1

RUMAH TERBUKA PAS TELUK INTAN & ADUN CHANGKAT JONG

MAKAN MALAM BERSAMA DS HJ. NIZAR DI TELUK INTAN

LAWATAN ADUN CHANGKAT JONG

ADUN CHANGKAT JONG SANA SINI

SUASANA HARI KEBAJIKAN DUN CHANGKAT JONG / سواسان هاري کباجيکن دون چڠکت جوڠ

SUKANEKA PASTI TELUK INTAN 2010

ADUN CHANGKAT JONG BERAYA DI SANA-SINI

CINTANYA KHALID AL WALID KEPADA RASULULLAH SAW

JADUAL MAJLIS ILMU TELUK INTAN JANUARI 2011 / 2011 جدوال مجليس علمو سکيتر تلوق اينتن جانواري

Website templatesHR

AHAD 23-Jan-11 Minggu 4
Subuh Ust Radzi Jusoh Surau Pt 1 Ust Saman
3 Ptg Ust Suhaimi Msjd Chikus Langkap
Asar U.Sulaiman Hamzah Masjid Kg Bahagia
Maghrib Ust Mustafa Saari S. Lorong Seberang K Bhgia
Maghrib Ust Fatah Awang Msjd Batak Rabit,T.I
Maghrib Ust Fakharuddin Surau T. Seri Bahagia,T.I
Maghrib Ust Sulaiman Msjd Pt 12B,Sg Manik,T.I
Maghrib Ust Azhar Msjd Pekan Rabu,C.Balai
ISNIN 24-Jan-11 Minggu 4
Maghrib Ust Ramli Wahab Msjd Pt 12B,Sg Manik,T.I
Maghrib Ust Termizi Surau Sg Keroh Air Kuning
Maghrib Ust Baihaqi Mahfuz Surau Tmn Seri Bahagia,T.I
Maghrib Ust Fatah Awang Surau Kg Pisang B.Rabit,T.I
Maghrib Ust Wahab Dawam Surau Tajhizul Mait
Maghrib Ust Muhammad Srau Insaniah Jln Pasar
SELASA 25-Jan-11 Minggu 4
Maghrib Ust Mohd Aslam Masjid Sg Tungku,T.I
Maghrib Ust Mohamad Surau Jln Lasamana
Maghrib Ust Fakharuddin S. Tmn Desa Bakti, T.I
Maghrib Ust Alfian Mohd Nor Surau Tmn Cicerly,T.I
Maghrib Ust Suhaimi Hj Hamid Masjid Kg Bahagia
Maghrib Ust Zamani S. Tahizul Mait
RABU 26-Jan-11 Minggu 4
Maghrib Ust Hj Zabidi S. Redang Punggor,C.Balai
Maghrib Us Baihaqi Mahfuz Surau Tmn Desa Bakti
Maghrib Ust Ibrahim Istar Msjd Pt 12B,Sg Manik,T.I
Maghrib Ust Alfian Mohd Nor Msjd Chikus,Langkap
Maghrib Ust Termizi Masjid Tmn Seri Setia
Maghrib Ust Radzi B Jusoh Surau Tajhizul Mait
Maghrib Ust Agus Lokman Surau Tmn Melor
Maghrib Ust Suhaimi MARKAS Pt 9 LABU KUBUNG
Maghrib Ust Rizal Surau Tmn Cicerly,T.I
KHAMIS 27-Jan-11 Minggu 4
3 petang Ust Ibrahim Istar Surau Pt2 7R C. Balai
Maghrib Ust Fakharudin Masjid Kg Bahagia,T.I
Maghrib Ust Radzi Jusoh Surau Tmn Cicerly,T.I
Maghrib Ust Zamani Surau Jln Laksamana
Maghrib Ust Fatah Awang S. Tmn Melor, T.I
Maghrib Ust Alfian Mohd Nor Surau Selabak Luar,T.I
Maghrib Ust Baihaqi Mahfuz Msjd Pekan Rabu,C.Balai
JUMAAT 28-Jan-11 Minggu 4
Maghrib Ust Sulaiman Surau Selabak Luar,T.I
Maghrib Ust Osman Amri Masjid Sg Tungku T.I
Maghrib Us Khairuddin S. Permatang Pelandok
Maghrib Us Halimuddin Srau Tmn Cicerly
Maghrib Ust Alfian Mohd Nor S Redang Punggor C.Balai
Maghrib Ust Suhaimi Surau Tmn Melor,T.I
Maghrib Ust Ahmad Nizam Pusar Aktiviti Sosial C.Balai
Maghrib Ust Mohd Amin Surau Tajhizul Mait
SABTU 29-Jan-11 Minggu ke 5
Maghrib Ust Sulaiman MARKAS Pt 9 LABU KUBUNG
Maghrib Ust Baihaqi Mahfuz Surau Sg Kuching K. Air 12
AHAD 30-Jan-11 Minggu ke 5
3 PTG Ust Suhaimi Masjid Chikus
Maghrib Ust Ramli Wahab S. Pt 1 Ust Saman C. Balai

AL KISAH - HIKAYAT SEMBAH DERHAKA

Jemput melawat intanhijauVS.

About This Blog

Your Title

Blog Archive

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP