Dikuasakan oleh Blogger.

PERHATIAN / ڤرهاتين

Sekiranya anda berasa sebarang artikel di dalam blog ini bermanfaat untuk rakyat maka cetak dan perbanyakkanlah untuk disebarkan kepada orang ramai. Semoga kerja baik anda dikira sebagai pahala orang yang berjuang di jalan Allah S.W.T. InsyaAllah.


PENGIKUT BLOG / ڤڠيکوت بلوݢ

APA PANDANGAN ANDA ?

<a href="http://www.sodahead.com/united-states/pada-pandangan-anda-bilakah-pilihan-raya-umum-ke-13-pru13-akan-diadakan/question-2706347/" title="Pada pandangan anda, bilakah Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan diadakan ?">Pada pandangan anda, bilakah Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan diadakan ?</a>



AKTIVITI BULAN OGOS 2012/2012 اکتيۏيتي بولن اݢوس

Website templatesHR

24 OGOS / JUMAAT - YB ANUAR SUDIN KE PERJUMPAAN RAKAN FB SG. SAMAK BERMULA 8.30 - 11.00 MALAM.

25 OGOS / SABTU - CERAMAH BERSAMA DATO' FAUZI SHAARI, UST. NIK ABDUH NIK AZIZ & SDR. BOB LOKMAN DI DATARAN PEMUDA KG. BAHAGIA BERMULA 9.30 MALAM

26 OGOS / AHAD - JAMUAN RAYA PAS CAWANGAN KILANG PADI BERMULA 8.30 MALAM.

ISU KERAJAAN PERPADUAN

>> 17 Jun 2009

Isu Kerajaan Perpaduan (Unity Government) timbul semula setelah beberapa ketika ia seolah-olah tertutup atau ditutup daripada diperbincangkan sama ada dalam kalangan ahli mahupun pimpinan PAS. Namun, sehari dua ini isu kerajaan perpaduan membara semula. Apa yang menyedihkan ialah ianya dibuka semula oleh pimpinan tertinggi parti sendiri.

Pelbagai reaksi telah didengar daripada masyrakat dan ahli PAS sendiri dalam menyatakan pandangan masing-masing berkenaan isu tersebut.

ADUN Changkat Jong, YB Haji Mohd Anuar Sudin tidak ketinggalan memberi pandangan serta pendirian beliau berkenaan isu tersebut. Menurut beliau, sepatutnya setiap pimpinan dan ahli PAS akur kepada keputusan Muktamar PAS Ke-54 di Ipoh tahun lalu yang telah bersetuju untuk memperkukuhkan Pakatan Rakyat itu sendiri dan terus menerus menentang kezaliman yang telah dilakukan oleh UMNO/BN selama lebih 50 tahun lalu.


Malah menurut beliau lagi, isu kerajaan perpaduan langsung tidak disentuh oleh Presiden semasa menyampaikan Ucapan Dasar Presiden semasa Muktamar PAS Ke-55 baru-bar ini.

"Waktu itu, kita yang menjadi perwakilan berasa amat lega dan berpuas hati kerana kesemua pimpinan termasuk Presiden dan Timbalan Presiden berpendirian untuk mengukuhkan Pakatan Rakyat dan tidak membuka sebarang perbincangan dengan UMNO daam hal pembentukan kerajaan perpaduan, " ujar beliau.

Namun, ahli PAS berasa amat terkilan kerana sebaik sahaja muktamar selesai, isu kerajaan perpaduan dilaungkan semula oleh pimpinan tertinggi parti sendiri. Ini telah menimbulkan pelbagai reaksi negatif kepada bukan sahaja dalam kalangan ahli malah turut dirasai oleh kebanyakan ahli-ahli Kelab Penyokong PAS di seluruh negara.

"Saya sendiri telah dihubungi oleh beberapa pimpinan Kelab Penyokong PAS yang telah menyataka rasa kurang berpuas hati serta kebimbangan akan situasi yang berlaku sekarang. Majoriti ahli-ahli Kelab Penyokong tidak bersetuju akan gagasan kerajaan perpaduan."

"Hujah mereka ialah mereka telah memberikan sokongan kepada PAS terutamanya dalam PRU12 yang lalu kerana mereka yakin hanya PAS sahaja yang boleh menyelesaikan masalah negara seperti rasuah, kezaliman ISA dan sebagainya. Malah selama ini mereka menyokong PAS kerana mereka bencikan UMNO/BN. Tetapi apa yang berlaku sekarang, mereka melihat pihak PAS pula ingin berbaik-baik dengan UMNO/BN."

"Malah mereka telah menyatakan jangan menyesal jika isu ini tidak diselesaikan dengan segera akan menyebabkan PAS kehilangan sokongan terutama dalam PRU13 akan datang," tambah beliau lagi.

Beliau juga menyeru kepada semua ahli PAS agar berdiri teguh di belakang Mursyidul Am dalam isu gagasan kerajaan perpaduan ini.

Sementara itu, AJK Dewan Muslimat PAS Negeri Perak, Puan Hajah Faridah Rajiah Ahmad Fakhrurrazi telah membuat kenyataan berikut :


"Saya mewakili Dewan Muslimat PAS Negeri Perak dan Dewan Muslimat Kawasan Teluk Intan yang telah melaksanakan tanggungjawab sebagai perwakilan Dewan Muslimat Pusat ke Muktamar PAS Ke-55 ingin menegaskan bahawa perwakilan telah menolak isu kerajaan perpaduan secara total."

"Apabila ia timbul semula selepas selesai muktamar oleh Timbalan Presiden baru-baru ini, saya merasakan suatu gegaran telah berlaku dalam kalangan ahli PAS di seluruh kawasan dan negeri. Gegaran ini menimbulkan rasa ketidakselesaan dan kekecohan bukan sahaja dalam kalangan ahli-ahli PAS tetapi dalam kalangan ahli-ahli Kelab Penyokong PAS, ahli DAP dan ahli PKR. Ini merupakan satu kemungkaran yang besar dan saya menyokong penuh akan saranan Tuan Guru Mursyidul Am kerana mengingatkan seluruh perwakilan akan mandat pada muktamar tahun lepas."

"Kita telah berjanji akan memperkasakan kerjasama dalam Pakatan Rakyat. Bagi orang-orang Islam yang beriman wajib berpegang kepada janji. Timbalan Preseiden telah bertindak sebaliknya yang bertentangan dengan mandat muktamar dan keputusan jamaah. Saya berharap seluruh perwakilan dan ahli PAS terutama di negeri Perak menolak gagasan kerajaan perpaduan terutamanya dengan UMNO/BN."

"PAS mempunyai kekuatan tersendiri di mana kita meletakkan sifat tawakkal kepada Allah SWT dalam segala bentuk perjuangan kita. Ikhlas dan istiqamah serta tiada kepentingan diri merupakan peluru berpandu yang dapat menembusi segala rintangan dan cabaran yang ada. Berjuang semata-mata untuk jamaah akan sentiasa mendapat rahmat Allah SWT."

ar_rawa

2 ulasan:

penangkaya 18 Jun 2009 pada 1:15 PG  

saya berharap semua pihak dapat bersabar dan bertenang dgn isu Unity Goverment(UG) ini. jangan terburu-buru menghukum org itu dan org ini terutamanya presiden dan timblan.kita harus memberi peluang kepada pencadang UG untuk memberi penjelasan tentang kandungan Ug yang sebenarnya. saya yakin isu UG ini adalah satu strategi yg mungkin perlu digunakan apabila berlakunya penghakisan kuasa melayu islam di dalam parlimen atau mana-mana kerajaan samaada PR atau BN. perkara ini adlh sangat sukar utk dibincang secara terbuka. so, saya melihat idea UG oleh presiden adalah idea tersembunyi dan terkehadapan yg perlu difahami dan dibincang dengan hati dan minda yg terbuka. UG bukanlah untuk bersatu dengan UMNO tetapi utk memastikan kelangsungan pemerintahan melayu islam. PRESIDEN sedia bersatu bersama sesiapa sahaja asalkan PAS menjadi penunggang kuda dan bukan kuda tunggangan. oleh itu anda fikirlah sendiri.....

sejadahburuk 18 Jun 2009 pada 11:26 PG  

SALAM PERJUANGAN BUAT SEMUA...

PETIKAN DIAMBIL DARI BLOG SAYA sejadahburuk blogspot
NAMPAKNYA SUDAH LAMA SAYA TIDAK POSTINGKAN TULISAN SAYA DALAM BLOG INI..INI KERANA SAYA SEDANG MEMERHATIKAN KEADAAN POLITIK SEMASA BERMULA TENTANG PERTEMBUNGAN KUMPULAN ERDOGAN YANG DICIPTA UMNO VS ULAMA. PADA MULANYA SAYA XAMIK KISAH SANGAT KERANA MENYANGKA AHLI-AHLI PAS BIJAK-BIJAK BELAKA MAKA PADA HEMAT SAYA TAK AKAN TERMAKAN UMPAN UMNO TAPI SETELAH KEPUTUSAN MUKTAMAR PAS BARU-BARU INI NAMPAKNYA AHLI-AHLI PAS TERMAKAN UMPAN UMNO DAN PADA HARI INI TELAH MASUK PERANGKAP.TENGOK SAJALAH KEPADA PERTEMBUNGAN PENDAPAT ANTARA DUA TOK GURU DAN MELIBATKAN JUGA TIMBALAN PRESIDEN PAS, DAN BEKAS NAIB PRESIDEN PAS. BILA PERKARA SEBESAR INI BERLAKU MAKA KITA MESTI MENGAKUI BAHAWA MEMANG WUJUD MASALAH DALAMAN DALAM PAS DAN PAKATAN RAKYAT ITU SENDIRI. KENAPA IDEA KERAJAAN PERPADUAN DIJADIKAN ISU PADA KETIKA PAKATAN PEMBANGKANG SANGAT KUAT UNTUK MENGAMBIL ALIH PEMERINTAHAN MALAYSIA PADA PRU AKAN DATANG??DIMANA KECERDIKAN PEMIMPIN PAS? SEHARUSNYA TUAN GURU DATO.PRESIDEN TIDAK MENGUTARAKAN IDEA TERSEBUT KERANA BN PIMPINAN UMNO MEMANG SEBUAH PARTI YANG ZALIM,BARU BEBERAPA BULAN LEPAS MEREKA MERAMPAS KERAJAAN NEGERI PERAK TIBA-TIBA KITA MENGHULURKAN SALAM PERPADUAN KEPADA MEREKA!INI TINDAKAN YANG SANGAT TIDAK BIJAK,BAGAIMANA INGIN DIKATAKAN PERPADUAN UMMAH SEDANGKAN UMNO JENIS KAWAN TIKAM BELAKANG PERKARA INI TIDAK DAPAT DINAFIKAN,TENGOK SAJALAH SEJARAH YANG LEPAS-LEPAS,TENGOK SAJALAH KEPIMPINAN SEKARANG MEREKA MASIH ORANG YANG SAMA YANG MENIDAKKAN HAK RAKYAT NEGERI KELANTAN, TERENGGANU DAN PERAK.

ADAKAH INI WAJAH-WAJAH YANG KITA INGIN BERDAMAI???DIMANA LETAKNYA SEMANGAT KITA SELAMA INI YANG INGIN MENEGAKKAN ISLAM???ADAKAH DENGAN MEWUJUDKAN KERAJAAN PERPADUAN MAKA CITA-CITA KITA SELAMA INI AKAN TERCAPAI?

KENAPA NASARUDDIN MAT ISA SANGAT GHAIRAH INGIN BERBINCANG DENGAN BN???? PERKARA INI SANGAT MEMENINGKAN SAYA.ADAKAH TIMBALAN PRESIDEN MERASAKAN DATO.NAJIB IKHLAS ?? DARI LENGGOK PERBUATAN SAYA MERASAKAN TIDAK LEBIH SEKADAR TIPU MUSLIHAT TAJAAN UNNO.

PENULIS SANGAT BERHARAP DATO. PRESIDEN DAPAT MENJERNIHKAN SUASANA DALAM PAS AGAR PADA PRU AKAN DATANG KITA AKAN MENGAMBIL ALIH PEMERINTAHAN MALAYSIA. INSYAALAH....

Catat Ulasan

ASMAUL HUSNA


Blog Archive

SEPETANG BERSAMA ADUN CHANGKAT JONG

MISI PRIHATIN RAKYAT - EDAR TOPENG DAN RISALAH H1N1

RUMAH TERBUKA PAS TELUK INTAN & ADUN CHANGKAT JONG

MAKAN MALAM BERSAMA DS HJ. NIZAR DI TELUK INTAN

LAWATAN ADUN CHANGKAT JONG

ADUN CHANGKAT JONG SANA SINI

SUASANA HARI KEBAJIKAN DUN CHANGKAT JONG / سواسان هاري کباجيکن دون چڠکت جوڠ

SUKANEKA PASTI TELUK INTAN 2010

ADUN CHANGKAT JONG BERAYA DI SANA-SINI

CINTANYA KHALID AL WALID KEPADA RASULULLAH SAW

JADUAL MAJLIS ILMU TELUK INTAN JANUARI 2011 / 2011 جدوال مجليس علمو سکيتر تلوق اينتن جانواري

Website templatesHR

AHAD 23-Jan-11 Minggu 4
Subuh Ust Radzi Jusoh Surau Pt 1 Ust Saman
3 Ptg Ust Suhaimi Msjd Chikus Langkap
Asar U.Sulaiman Hamzah Masjid Kg Bahagia
Maghrib Ust Mustafa Saari S. Lorong Seberang K Bhgia
Maghrib Ust Fatah Awang Msjd Batak Rabit,T.I
Maghrib Ust Fakharuddin Surau T. Seri Bahagia,T.I
Maghrib Ust Sulaiman Msjd Pt 12B,Sg Manik,T.I
Maghrib Ust Azhar Msjd Pekan Rabu,C.Balai
ISNIN 24-Jan-11 Minggu 4
Maghrib Ust Ramli Wahab Msjd Pt 12B,Sg Manik,T.I
Maghrib Ust Termizi Surau Sg Keroh Air Kuning
Maghrib Ust Baihaqi Mahfuz Surau Tmn Seri Bahagia,T.I
Maghrib Ust Fatah Awang Surau Kg Pisang B.Rabit,T.I
Maghrib Ust Wahab Dawam Surau Tajhizul Mait
Maghrib Ust Muhammad Srau Insaniah Jln Pasar
SELASA 25-Jan-11 Minggu 4
Maghrib Ust Mohd Aslam Masjid Sg Tungku,T.I
Maghrib Ust Mohamad Surau Jln Lasamana
Maghrib Ust Fakharuddin S. Tmn Desa Bakti, T.I
Maghrib Ust Alfian Mohd Nor Surau Tmn Cicerly,T.I
Maghrib Ust Suhaimi Hj Hamid Masjid Kg Bahagia
Maghrib Ust Zamani S. Tahizul Mait
RABU 26-Jan-11 Minggu 4
Maghrib Ust Hj Zabidi S. Redang Punggor,C.Balai
Maghrib Us Baihaqi Mahfuz Surau Tmn Desa Bakti
Maghrib Ust Ibrahim Istar Msjd Pt 12B,Sg Manik,T.I
Maghrib Ust Alfian Mohd Nor Msjd Chikus,Langkap
Maghrib Ust Termizi Masjid Tmn Seri Setia
Maghrib Ust Radzi B Jusoh Surau Tajhizul Mait
Maghrib Ust Agus Lokman Surau Tmn Melor
Maghrib Ust Suhaimi MARKAS Pt 9 LABU KUBUNG
Maghrib Ust Rizal Surau Tmn Cicerly,T.I
KHAMIS 27-Jan-11 Minggu 4
3 petang Ust Ibrahim Istar Surau Pt2 7R C. Balai
Maghrib Ust Fakharudin Masjid Kg Bahagia,T.I
Maghrib Ust Radzi Jusoh Surau Tmn Cicerly,T.I
Maghrib Ust Zamani Surau Jln Laksamana
Maghrib Ust Fatah Awang S. Tmn Melor, T.I
Maghrib Ust Alfian Mohd Nor Surau Selabak Luar,T.I
Maghrib Ust Baihaqi Mahfuz Msjd Pekan Rabu,C.Balai
JUMAAT 28-Jan-11 Minggu 4
Maghrib Ust Sulaiman Surau Selabak Luar,T.I
Maghrib Ust Osman Amri Masjid Sg Tungku T.I
Maghrib Us Khairuddin S. Permatang Pelandok
Maghrib Us Halimuddin Srau Tmn Cicerly
Maghrib Ust Alfian Mohd Nor S Redang Punggor C.Balai
Maghrib Ust Suhaimi Surau Tmn Melor,T.I
Maghrib Ust Ahmad Nizam Pusar Aktiviti Sosial C.Balai
Maghrib Ust Mohd Amin Surau Tajhizul Mait
SABTU 29-Jan-11 Minggu ke 5
Maghrib Ust Sulaiman MARKAS Pt 9 LABU KUBUNG
Maghrib Ust Baihaqi Mahfuz Surau Sg Kuching K. Air 12
AHAD 30-Jan-11 Minggu ke 5
3 PTG Ust Suhaimi Masjid Chikus
Maghrib Ust Ramli Wahab S. Pt 1 Ust Saman C. Balai

AL KISAH - HIKAYAT SEMBAH DERHAKA

Jemput melawat intanhijauVS.

About This Blog

Your Title

Blog Archive

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP